English Persian
جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵, ۰۳:۳۰
تغییر اندازه فونت:
 

 
در چه حالتی بعد از شماره گیری پیغام شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد پخش می شود؟
آیا امکان تغییر نام در فیش ثبت نام تلفن ثابت وجود دارد ؟
صاحب فیش تلفن برای تغییر نشانی چه اقدامی باید انجام دهد ؟
صاحب فیش تلفن برای تغییر نشانی چه اقدامی باید انجام دهد ؟
تغییر نام مالک به چه صورت انجام می شود ؟
چگونه می توان درخواست قطع موقت کرد ؟
در صورت پایان مهلت پرداخت قبض آیا می توان قبض را پرداخت کرد؟
متقاضیان جهت اشتراک و دریات تلفن ثابت چه اقدامی باید انجام دهند ؟
متقاضیان جهت اشتراک و دریافت تلفن ثابت چه اقدامی باید انجام دهند ؟
در صورت شکایت نسبت به ریز صورتحساب (مکالمات شهری ، بین شهری و بین الملل ) مشترک چگونه می تواند اعتراض کند ؟
برای کشف مزاحم تلفنی چه اقدامی باید انجام داد ؟
سرویس مکالمه چند نفره ( کنفرانس ) چیست و نحوه درخواست آن به چه صورت میباشد ؟
جهت دریافت ریز مکالمات تلفن ثابت چگونه باید اقدام شود؟
تلفن ثابت چه سرویس هائی در اختیار مشترکین قرار می دهد؟
رفع نقص قبوض تلفن ثابت از چه طریقی انجام می پذیرد ؟
مجازات‌های پیش‌بینی شده برای مزاحمان تلفنی چیست؟
جهت آگاهی از آخرین مبلغ قبض تلفن ثابت و پرداخت آن با چه شماره ای می توان تماس گرفت؟
نحوه فعال و غیر فعال نمودن سرویس انتظار مکالمه چگونه است؟

در چه حالتی بعد از شماره گیری پیغام شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد پخش می شود؟
در این حالت یا مشترک اشتباه شماره گیری کرده و یا مشکل از دستگاه تلفن می باشد . 
Top

آیا امکان تغییر نام در فیش ثبت نام تلفن ثابت وجود دارد ؟
در صورتی که آدرس اولیه تغییر نکند این امر امکان پذیر است . ولی تغییر آدرس در فیش ممنوع است.
Top

صاحب فیش تلفن برای تغییر نشانی چه اقدامی باید انجام دهد ؟

     هرگونه  تغییر مکان تلفن در محدوده ی یک مرکز به شرط انقضاء حداقل یک دوره از دائری فیش یا آخرین تغییر مکان تلفن مورد نظر و با تکمیل فرم بررسی امکانات

     و وجود امکانات فنی بلا مانع است . در صورت داشتن شرایط فوق مشترک می تواند با آخرین قبض پرداختی به مرکز مربوطه مراجعه نماید .

Top

صاحب فیش تلفن برای تغییر نشانی چه اقدامی باید انجام دهد ؟

هرگونه تغییر مکان تلفن در محدوده ی یک مرکز به شرط انقضاء حداقل یک دوره از دائری فیش یا آخرین تغییر مکان تلفن مورد نظر و با تکمیل فرم بررسی امکانات و وجود امکانات فنی بلا مانع است .در صورت داشتن شرایط فوق مشترک می تواند با آخرین قبض پرداختی به مرکز مربوطه مراجعه نماید .

Top

تغییر نام مالک به چه صورت انجام می شود ؟

هر گونه تغییر نام مالک به شرط انقضاء یک دوره از تاریخ دائری فیش یا آخرین تغییر نام تلفن مورد نظر پس از اخذ استعلام و ارائه تعهد به شرکت مخابرات ایران بلا مانع است و مالک می تواند با آخرین قبض پرداختی جهت اخذ مجوز تغییر نام به مرکز مربوطه مراجعه نمایند .

Top

چگونه می توان درخواست قطع موقت کرد ؟

مالک می تواند با همراه داشتن آخرین قبض پرداختی و مدارک شناسایی به واحد امور مشترکین مستقر در مرکز مربوطه مراجعه و درخواست قطع موقت نماید .

Top

در صورت پایان مهلت پرداخت قبض آیا می توان قبض را پرداخت کرد؟

بله .لازم است مشترک پس از مراجعه به واحد آبونمان و ممهور کردن قبض به پرداخت آن اقدام و رسید پرداختی را به واحد آبونمان مرکز مربوطه تحویل تا در قبض بعدی به عنوان بدهی پیشین منظور نشود .

Top

متقاضیان جهت اشتراک و دریافت تلفن ثابت چه اقدامی باید انجام دهند ؟

قبول تقاضای واگذاری فیش بر اساس برنامه توسعه و تأسیس مراکز تلفن وبا تکمیل کارت اشتراک توسط متقاضی به هر تعداد و با پرداخت وجه وجوه متعلقه بلا مانع است .

Top

متقاضیان جهت اشتراک و دریافت تلفن ثابت چه اقدامی باید انجام دهند ؟

قبول تقاضای واگذاری فیش بر اساس برنامه توسعه و تأسیس مراکز تلفن وبا تکمیل کارت اشتراک توسط متقاضی به هر تعداد و با پرداخت وجه وجوه متعلقه بلا مانع است .

Top

در صورت شکایت نسبت به ریز صورتحساب (مکالمات شهری ، بین شهری و بین الملل ) مشترک چگونه می تواند اعتراض کند ؟

مشترک باید به مرکز مربوطه مراجعه و با پر کردن فرم مخصوص نوع اعتراض خود را مشخص کند سپس کلیه اقدامات و بررسی های لازم توسط مرکزانجام و پاسخ داده می شود . گاهی در صورت لزوم سوابق جهت اخذ تصمیم به کمیسیون رسیدگی به شکایات ارسال می گردد.

Top

برای کشف مزاحم تلفنی چه اقدامی باید انجام داد ؟

مالک می تواند با ارائه کارت شناسایی و آخرین قبض پرداختی به دفاتر خدمات ارتباطی مربوط به مرکز مربوطه مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل نماید .

Top

سرویس مکالمه چند نفره ( کنفرانس ) چیست و نحوه درخواست آن به چه صورت میباشد ؟

مشترک با استفاده از این سرویس می تواند به طور همزمان با چهار مشترک دیگر مکالمه نماید مالک برای درخواست این سرویس با همراه داشتن مدارک شناسایی و آخرین قبض پرداختی (در صورت وجود امکانات ) به مرکز مربوطه مراجعه نماید .

Top

جهت دریافت ریز مکالمات تلفن ثابت چگونه باید اقدام شود؟

 مالک یا استفاده کننده قانونی تلفن ؛ با ارائه کارت شناسائی و آخرین قبض پرداختی ؛ با مراجعه به مرکز تلفن مربوطه می تواند ریزمکالمات بین شهری و بین الملی تلفن خود را به طور رایگان دریافت کند.درصورت اعتراض به ریز مکالمات با مدارک ذکر شده ؛فرم اعتراض را از پاسخگوی مربوط دریافت و تکمیل فرمایید که پس از بررسی؛پاسخ شما به نشانی داده شده ارسال خواهد شد.مشترک همچنین می تواند با مراجعه به مرکز تلفن مربوط و یا دفاتر خدمات ارتباطی ، ضمن به همراه داشتن آخرین قبض پرداختی و تکمیل فرم مربوط متقاضی دریافت ریز مکالمات از طریق ایمیل شود و نیز با ارائه ء مدارک لازم به دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به تغییر نام تلفن ثابت اقدام نمایند.

Top

تلفن ثابت چه سرویس هائی در اختیار مشترکین قرار می دهد؟

    1-کنتور خانگی 2-بیدار باش 3-شماره گیری سریع 4-انتظار مکالمه 5-انتقال از خط اشغال به خط دیگر   6-انتقال مکالمه 7-کنفرانس

Top

رفع نقص قبوض تلفن ثابت از چه طریقی انجام می پذیرد ؟

درصورت مشاهده ی نقص تلفن ثابت ؛مالک یا وکیل با شناسنامه و آخرین قبض پرداختی با مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی مرکز تلفن مربوطه بدون پرداخت وجهی می تواند نشانی کامل و صحیح خود را ارائه کند ؛ تا پس از بررسی های لازم به آن اقدام شود.  

Top

مجازات‌های پیش‌بینی شده برای مزاحمان تلفنی چیست؟

براساس قانون اصلاح تبصره2 ماده 14 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب 1350,هرکس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد,یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند,برای بار اول پس از کشف,ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با خطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود.برای بار دوم پس از کشف,ارتباط‌ تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم تقاضای مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود و برای بار سوم شرکت ارتباط تلفنی وی را به طور دایم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن نموده و ودیعه مربوط به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد نمود.

Top

جهت آگاهی از آخرین مبلغ قبض تلفن ثابت و پرداخت آن با چه شماره ای می توان تماس گرفت؟
با شماره 1818
Top

نحوه فعال و غیر فعال نمودن سرویس انتظار مکالمه چگونه است؟
برای فعال نمودن #43 *و برای غیر فعال نمودن #43#
Top