English Persian
جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵, ۰۳:۲۹
تغییر اندازه فونت:
 

 
برای اخذ رمز PIN و PUK چگونه اقدام شود؟ و نحوه وارد کردن آن به گوشی چگونه است ؟
مبلغ آبونمان تلفن همراه چقدر است ؟
برای نقل و انتقال تلفن همراه مشترکین چه اقداماتی باید انجام دهند؟
تعرفه خدمات ویژه تلفن همراه چقدر است ؟
نرخ مکالمات تلفن همراه چگونه است ؟
اقدامات لازم جهت تعویض سیم کارت سوخته چیست ؟
کدهای خدمات ویژه مندرج در قبوض تلفن همراه هرکدام مربوط به چیست ؟
SMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟
VMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟
شکایت و پیگیری مزاحمین تلفن همراه چگونه باید اقدام شود ؟
چنانچه بعد از تعویض سیم کارت سوخته مشکل وجود داشت چه اقدامی شود ؟
اقدام لازم برای سیم کارت مفقودی چیست ؟
مشترک جهت دریافت مجدد سیم کارت مفقودی به کجا باید مراجعه کند و هزینه ی آن چقدر است ؟
دلیل تکرار بدهی در قبوض چیست ؟
تعرفه پیام کوتاه (SMS) چگونه است ؟
تعرفه جابجایی برای مشترکین تلفن همراه داخل کشور چگونه است ؟
مشترکین برای تعویض آدرس باید چه اقدامی انجام دهند؟
مفهوم پیامهای صفحه نمایشگر چیست ؟
گوشیهایی که از خارج کشور وارد می شوند بدرستی کار نمی کند برای رفع مشکل چکار باید کرد؟
چگونه می توان با اطمینان خرید و فروش سیم کارت را انجام داد ، چه کارهایی را باید انجام داد تا دچار مشکلات نشویم ؟
بهترین ومطمئن ترین محل برای خرید وفروش سیم کارت کجاست؟
تعرفه مکالمات بین‌الملل (با خارج از کشور) تلفن همراه چگونه است ؟
برای پیگیری گوشی های مفقودی و سرقتی چگونه اقدام شود ؟

برای اخذ رمز PIN و PUK چگونه اقدام شود؟ و نحوه وارد کردن آن به گوشی چگونه است ؟

رمز PIN و PUK هر دو در شناسنامه تلفن همراه ثبت شده است که با برداشتن قسمت قلع اندود شده  در پشت سیم کارت میتوان شماره 4 رقمی Pin و شماره 8 رقمی Puk را در قسمتی که پیغام Inter Pin یا Inter puk داده است وارد نمود.

ضمناً در صورت عدم دسترسی به شناسنامه مالک با همراه داشتن آخرین قبض پرداختی و کارت شناسایی منحصراً به ادارات متقاضیان و مشترکان تلفن همراه مراجعه کند.

Top

مبلغ آبونمان تلفن همراه چقدر است ؟
 مبلغ آبونمان ؛ ماهیانه 6300 ریال می باشد که به صورت دوره ای ( دو ماهه ) 12600 ریال در قبوض درج می شود.
Top

برای نقل و انتقال تلفن همراه مشترکین چه اقداماتی باید انجام دهند؟

 برای نقل و انتقال تلفن همراه خریدار و فروشنده باید به یکی از دفاترخدمات  امور مشترکین مراجعه کنند و با ارایه مدارک (شناسنامه تلفن همراه – شناسنامه خریدار و فروشنده – آخرین قبض پرداختی ) نقل و انتقال انجام می گیرد ضمنا هزینه نقل و انتقال (صد هزار ریال) در اولین قبض محاسبه می شود.

Top

تعرفه خدمات ویژه تلفن همراه چقدر است ؟

ردیف

نوع سرویس

نرخ مصوب (ریال)

1

تغییر نشانی

000/50

2

وصل مجدد

000/20

3

تعویض سیم کارت سوخته

000/70

4

تعویض سیم کارت مفقودشده

000/70

5

تغییر نام

000/100

6

تغییر نام و نشانی با هم

000/100

7

سرویس پیام کوتاه SMS (فقط یک بار به هنگام دایرکردن سرویس)

000/20

8

سرویس نمایشگر (ماهانه)

000/5

9

سرویس محدودیت مکالمه (ماهانه)

000/6

10

سرویس نمابر (ماهانه)

000/50

11

سرویس دیتا (ماهانه)

000/50

12

ارایه قبض المثنی

000/2

13

ارایه ریزمکالمات

هر صفحه 000/2

14

درخواست رمز PUK

رایگان

15

حذف بدهکاری و صدور قبض اصلاح‌شده

رایگان

16

اصلاح آدرس

رایگان

17

صدور شناسنامه المثنی

رایگان

18

وصل VMS (فقط یک بار به هنگام دایر کردن سرویس)

000/20

 

لازم به ذکر است که به مبالغ فوق، 6% هزینه بابت عوارض و مالیات افزوده می‌شود.

 

دریافت هرگونه وجه نقد بابت خدمات مذکور، خلاف مقررات است و هزینه مربوطه در قبض دوره‌ای لحاظ می‌گردد. تنها استثنای موجود، دریافت نقدی مبلغ دو هزار ریال بابت صدور هر برگ قبض صورتحساب المثنی است.

در ضمن، پس از دریافت هرگونه خدمتی از دفاتر خدمات ارتباطی برای پیگیری‌های بعدی حتما رسید دریافت نمایید.

Top

نرخ مکالمات تلفن همراه چگونه است ؟

نرخ یک دقیقه مکالمه شهری تلفن های همراه به همراه به ثابت و بالعکس :

از ساعت 8 صبح تا 21 همراه به همراه                            10 پالس دردقیقه               447 ریال

و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی همراه به همراه                    8 پالس در دقیقه               358 ریال  

از ساعت 21 تا 8 صبح همراه به ثابت وبالعکس                  8 پالس دردقیقه                358 ریال

و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی همراه به ثابت وبالعکس         8 پالس در دقیقه               358 ریال  

 

نرخ یک دقیقه مکالمه به سایر نقاط از  تلفن های همراه به همراه به ثابت و بالعکس :

از ساعت 8 صبح تا 21 همراه به همراه                            17 پالس دردقیقه               760 ریال

از ساعت 21 تا 8 صبح همراه به ثابت وبالعکس                 12 پالس دردقیقه               536 ریال

و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی همراه به ثابت وبالعکس        12 پالس در دقیقه              536ریال

Top

اقدامات لازم جهت تعویض سیم کارت سوخته چیست ؟

مالک یا وکیل قانونی وی ؛ با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکان تلفن همراه با در دست داشتن مدارک  شناسائی ؛اعم از ( شناسنامه یا کارت شناسائی معتبر) و شناسنامه تلفن همراه و آخرین قبض پرداختی می تواند برای  تعویض سیم کارت سوخته یا معیوب اقدام کند .

ضمنا مبلغ 000-70 ریال روی اولین قبض بعد از تعویض سیم کارت مشترک منظور خواهد شد .

Top

کدهای خدمات ویژه مندرج در قبوض تلفن همراه هرکدام مربوط به چیست ؟

مکالمات سه نفره            کد51

نمایشگر                        کد54

عدم نمایشگر                  کد55

محدودیت مکالمه             کد56

فاکس                            کد57

دیتا                              کد58

وصل SMS                   کد41

وصلVMS                   کد42

Top

SMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟

 SMS همان پیام کوتاه نوشتاری یا text می باشد و حاکثر 164 کاراکتر است دریافت آن  برای همه آزاد و جهت ارسال باد این سرویس را با همراه داشتن شناسنامه تلفن همراه و آخرین قبض پرداختی و کارت شناسائی به یکی از دفاتر امور مشترکین مراجعه و درخواست فرمائید. ضمناً عدد 9891100500+ را در قسمت center number گوشی خود وارد نمائید.

Top

VMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟

VMS همان  صندوق پیغام های صوتی است . برای درخواست آن مالک با همراه داشتن شناسنامه تلفن همراه و کارت شناسائی به یکی از دفاتر مراجعه کند ؛ ضمن اینکه عدد 989912+ را در قسمت voice Mail  Number  گوشی خود وارد نماید دریافت این پیام فقط برای خط کسانی است که مجهز به این سرویس است ولی همه قادر به ارسال هستند .

برای ارسال پیام صوتی از تلفن همراه می توان با گرفتن 09912 ابتدای شماره مشترک مستقیما وارد Box صوتی وی شدولی از تلفن ثابت زمانی امکان ارسال پیام است که شماره موردنظر روی 09912  Divert  شده باشد .

برای Divert می بایست یکی از حالتهای انتفال را از گوشی خود انتخاب نماید که از این پس با توجه به شرایط Divertهر کس با او تماس بگیرد به Box صوتی او منتقل می شود . 

Top

شکایت و پیگیری مزاحمین تلفن همراه چگونه باید اقدام شود ؟

آن دسته از مشترکین تلفن همراه که مزاحم تلفنی (ثابت یا همراه) دارند می توانند با در دست داشتن تصاویر شناسنامه تلفن همراه و شناسنامه سجلی خود به اداره مشترکین و متقاضیان ارتباطات سیار ، به آدرس :            خرم آباد،  خیابان انقلاب، خیابان شیرخوارگاه، خیابان بعثت، جنب مسجد بعثت مراجعه و با تکمیل فرم مربوطه درخواست کشف مزاحمت نمایند.

Top

چنانچه بعد از تعویض سیم کارت سوخته مشکل وجود داشت چه اقدامی شود ؟
اگر حداکثر ظرف 48 ساعت اداری مشکل برطرف نشد مجدداً باید از طریق دفاتر پیگیری شود .
Top

اقدام لازم برای سیم کارت مفقودی چیست ؟

 مالک با همراه داشتن کارت شناسائی و آخرین قبض پرداختی به دفاتر خدمات ارتباطی تلفن همراه مراجعه کند تا حداکثر ظرف 48 ساعت اداری سیم کارت قطع شود .

ضمناً مشترکینی که سیم کارت خود را مفقود می نمایند می بایست بلافاصله با مراجعه به نزدیکترین دفاتر خدمات ارتباطی تلفن همراه، نسبت به سوزاندن سیم کارت مفقودی و اخذ سیم کارت جدید اقدام نمایند.

Top

مشترک جهت دریافت مجدد سیم کارت مفقودی به کجا باید مراجعه کند و هزینه ی آن چقدر است ؟

مالک با همراه داشتن کارت شناسائی و آخرین قبض پرداختی و در صورت وکالتی بودن با سپردن تعهد و ارائه ی مدارک تغییر نام ( ظرف 10 روز امکان پذیر است ) به دفاتر خدمات مشترکان تلفن همراه مراجعه کند .ضمنا برای تحویل سیم کارت جدید ؛ سه روز فرصت دارید ؛ در غیر این صورت به طور خودکار تلفن وصل می شود . در ضمن هزینه ی آن 000-70 ریال است که در صورتحساب اعمال خواهد شد .

Top

دلیل تکرار بدهی در قبوض چیست ؟

 تکرار بدهی در قبض به چند دلیل می تواند باشد : 1- پرداخت قبض بعد از مهلت مقرر  2-عدم پرداخت قبض 3 – تاخیر یا عدم ارسال قبض پرداختی توسط بانک مربوطه به شرکت ارتباطات سیار در موعد مقرر 4 – تاخیر در پاسخ قبوض 

Top

تعرفه پیام کوتاه (SMS) چگونه است ؟

تعرفه ارسال پیامک SMS از تلفن همراه به همراه از تاریخ 10-1-87 بشرح زیر تعیین شده است : 

نرخ هر پیامک به زبان فارسی در سیم کارت دائمی مبلغ 89 ریال (هشتاد و نه ریال) معادل ‏‏(دو پالس) ‏

 نرخ هر پیامک به زبان انگلیسی در سیم کارت دائمی مبلغ 222 ریال (دویست و بیست و دو ‏ریال) معادل (پنج پالس) از تاریخ اول تیرماه 1387 اعمال خواهد شد.‏

 نرخ هر پیامک در سیم کارت اعتباری بیست و پنج درصد بیش از سیم کارت دائمی است.

Top

تعرفه جابجایی برای مشترکین تلفن همراه داخل کشور چگونه است ؟
محل ثبت‌نامی، به عنوان مبدا مخابراتی مشترک، منظور و اگر مشترک، از مبدا خارج شده و به شهر دیگری برود، پس از هر بار تماس به ازای هر دقیقه مکالمه، مبلغی معادل دو پالس تلفن همراه (4/89 ریال) علاوه بر تعرفه‌های معمول ،برای وی محاسبه می‌گردد.
Top

مشترکین برای تعویض آدرس باید چه اقدامی انجام دهند؟
مشترکین برای تعویض آدرس باید به یکی از دفاترخدمات  امور مشترکین مراجعه کنند و آدرس و کدپستی درست و جدید را ارایه نمایند.
Top

مفهوم پیامهای صفحه نمایشگر چیست ؟

Insert simcard:      سیم کارت را داخل دستگاه قراردهید و یا دستگاه فاقد سیم کارت می باشد.

Network busy :    شبکه اشغال و پرترافیک است .                                                         

Sim missing  :     گوشی تلفن همراه  سیم کارت را نمی تواند شناسایی کند  .              

Check subscriber  : سیم کارت  قطع است .

Card rejected    :      سیم کارت مربوطه  سوخته است                                   

  :PUK سیم کارت قفل کرده است

No  access :     به شبکه دسترسی پیدا نمی کند    

Limited service:     سرویس مشخصی بر روی گوشی فعال شده که مکالمات را محدود می  کند

No network coverage  :   در نقطه ی کور می باشد

Card contact block :   سیم کارت مربوطه با گوشی سازگاری ندارد

 Card error: سیم کارت خراب بوده یادرآن گوشی کارنمی کند   

 

در هنگام ارسال پیام کوتاه Check operator service : سرویس SMS  برای مرکز HLR  معرفی نشده است .

 

در هنگام ارسال پیام کوتاه  pending  : پیغام معلق است .

 

در هنگام دریافت پیام کوتاه  Out off memory simcart  : inbox   پر شده است و باید خالی شود .

 

عدم نمایشگر  ID WATH LED  : کسی که با شما تماس گرفته سرویس گارد یا عدم دارد که شماره ایشان روی نمایشگر نمی افتد.

Top

گوشیهایی که از خارج کشور وارد می شوند بدرستی کار نمی کند برای رفع مشکل چکار باید کرد؟
صاحبان گوشیهایی که با مشکل عدم شناسایی در شبکه مواجه هستند  می توانند با مراجعه به مرکز امور مشترکین نسبت به ثبت شماره سریال اقدام نمایندو توضیح اینکه گوشی ها از نوع GSM بوده وطول موج آنها 900 مگاهرتز باشد.
Top

چگونه می توان با اطمینان خرید و فروش سیم کارت را انجام داد ، چه کارهایی را باید انجام داد تا دچار مشکلات نشویم ؟

در هنگام خرید سیم کارت حتما باید به شماره سیم کارت توجه شود و همچنین از فعال بودن آنها اطمینان حاصل کرد . در این صورت باید با شماره مورد نظر تماس بر قرار کرد و اگر پیام ارتباط مقدور نمی با شد داشته باشیم ،سیم کارت به هیچ وجه قابل خرید و فروش نیست .

مسئله مهم در خرید سیم کارت این است که خریدار حتما باید فروشنده را بشناسد . تا در صورت بروز مشکلاتی بتواند به او مراجعه کند . مثلا ممکن است تلفن همراه بدهی هایی داشته باشد که روی قبض اخر که در هنگام خرید و فروش ارایه می شود نیامده باشد و در قبض بعدی بدهی هنگفتی بیاید .چون در سند قید می شود که بعد از نقل و انتقال مخابرات فقط خریدار را می شناسد و با فروشنده کاری ندارد در اینجا خریدار متضررمی گردد.  همچنین به موارد دیگری چون روئیت آخرین قبض پرداختی ، دقت در زمان واگذاری اولیه ء تلفن ، جدا نبودن سیم کارت از قاب آن ، خش نداشتن سیم کارت و .. نیز باید توجه کرد.

Top

بهترین ومطمئن ترین محل برای خرید وفروش سیم کارت کجاست؟

خرید و فروش سیم کارت ،بهتر است از طریق دفاتر مشترکین و متقاضیان تلفن همراه صورت گیرد . زیرا خرید و فروش در این دفاتر کاملا قانونی صورت می گیرد .

Top

تعرفه مکالمات بین‌الملل (با خارج از کشور) تلفن همراه چگونه است ؟

تعرفه مکالمات بین‌الملل تلفن همراه مانند تلفن ثابت محاسبه می‌شود؛ لیکن به هر یک دقیقه مکالمه، هزینه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه شهری نیز اضافه می‌گردد.

لازم به ذکر است که به کلیه مبالغ فوق، 6% هزینه بابت عوارض و مالیات افزوده می‌شود.

Top

برای پیگیری گوشی های مفقودی و سرقتی چگونه اقدام شود ؟
مشترکینی که گوشی تلفن همراه آنان مفقود شده و یا به سرقت می رود می توانند با مراجعه  و ارائه شماره سریال 15 رقمی گوشی خود (شماره MIMI) به نزدیکترین دادسرا ، درخواست ردیابی گوشی همراه خود را بنمایند. نامه صادره توسط مراجع فوق در خرم آباد به  اداره مشترکین و متقاضیان ارتباطات سیار ، واقع در خیابان انقلاب ،خیابان شیرخوارگاه ، خیابان بعثت،جنب مسجد بعثت ارسال و اداره مذبور موظف به ارائه پاسخ می باشد.
Top